MELEKLER KULUN İÇİNDEN GEÇENLERİ BİLİRLER Mİ ?
MELEKLER KULUN İÇİNDEN GEÇENLERİ BİLİRLER Mİ ?
İBN TEYMİYYE KONU İLE ALAKALI DEDİ Kİ ;
Meleklerin zätları da can çekişen kişinin zâtına yaklaşır. "Ona şahdamarından daha yakınız" buyuruyor.
Yüce Allah ve meleklerinin kulun içinden geçenleri bildiği Buhârî ve Müslim hadisleriyle sabittir, Hz. Peygamber şöyle buyuruyor:
إِذَا هَمَّ الْعَبْدُ بِحَسَنَةٍ فَلَمْ يَعْمَلُهَا قَالَ اللهُ لِمَلَائِكَتِهِ: أَكْتُبُوهَا لَهُ حَسَنَةً فَإِنْ عَمِلَهَا قَالَ: اكْتُبُوهَا لَهُ عَشْرَ حَسَنَاتٍ وَإِذَا هُمْ بِسَيِّئَةٍ
"Kul bir iyilik düşünüp de işleyemezse, yüce Allah meleklerine "Onu kendisine bir iyilik yazın" buyurur. Düşündüğü iyiliği işlerse, on iyilik yazın, der... "
***MELEKLER KULUN İÇİNDEN GEÇİRDİĞİ İYİLİK VE KÖTÜLÜĞÜ BİLİRLER.***
İçinden geçirmek, tasarlamak da nefiste ancak amelden önce olur.
Bunun daha açık Örneği, şeytanın insana kan gibi sirâyet ettiği, arzu ettiğini ona fısıldadığı ve nefsinin arzu ettiğini öğrendiğidir.
"Biz ona şahdamarından daha yakınız" âyetindeki yakınlık, yüce Allah'ın bilgisi ve meleklerin bizzat yakınlıklarıdır. O, meleklerin ve ruhun rabbidir.
***ONUN İZNİ OLMADAN HİÇ BİR ŞEY BİLEMEZLER.***
Meleklerin zâtı kula şahdamarından daha yakındır. Meleklerin ona birbirlerinden daha yakın olmaları da caizdir.
Onun için âyetin devamında şöyle denilmiştir:
إِذْ يَتَلَقَّى الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ . مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ
رقيب عتيد
"Sağında ve solunda, onunla beraber oturan iki alıcı melek, yanında hazır birer gözcü olarak söylediği her sözü zaptederler. "
Bu da şöyle buyurmasına benzer:
أَمْ يَحْسَبُونَ أَنَّا لَا نَسْمَعُ سِرَّهُمْ وَنَجْوَاهُمْ بَلَى وَرُسُلُنَا لَدَيْهِمْ يَكْتُبُونَ
"Yoksa, kendilerinin gizli veya açık konuşmalarını duymayız mı sanıyorlar?
Hayır, öyle değil, yanlarındaki elçilerimiz yazmaktadır. "
Ayetteki "إذ" zarftır. İki melek her sözünü yazarken, ona şahdamarından daha yakın olduğunu bildirmiştir. Sağ tarafında bir, sol tarafında da bir me- lek oturur.
"Söylediği her sözü zapteden iki melek vardır" buyurmuştur. Yani yanında her zaman hazır iki melek bulunmaktadır.
Bütün bunlar meleklerle ilgili haberlerdir.
(Kaynak İbn Teymiyye Mecmuul Fetava 5. Cilt Marekeş Fetvası Sayfa 40-42/Darul İman Yayınları Türkçe Baskısı)
Yorumlar
Yorum Gönder